• O Fundacji
  • Moje konto
  • Dokumenty do pobrania
  • Kontakt
  • o Fundacji
  • Moje konto
  • Dokumenty do pobrania
  • Kontakt
  • Zasady udzielania wsparcia
  • Statut Fundacji
  • Sprawozdania
  • Władze Fundacji
  • Fundator/Darczyńcy
  • Kontakt do Fundacji

PERN dla Ochotniczych Straży Pożarnych (nabór wniosków zakończono 30.06.23r.)

PERN dla Ochotniczych Straży Pożarnych to tematyczny nabór wniosków przez Fundację Grupy PERN. Jego celem jest finansowe wsparcie jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej w zakupie sprzętu, który umożliwi im wypełnianie misji i ułatwi funkcjonowanie.

Zakup sprzętu pomoże strażakom ochotnikom oraz zwiększy poczucie bezpieczeństwa wśród lokalnych społeczności.

 

Terminy:

Rozpoczęcie naboru wniosków: 04.05.2023 r.

Termin składania wniosków: do 30.06.2023 r.

Ogłoszenie wyników: do 31.08.2023 r.

 

Regulamin_ I_ edycji_PERN_dla_OSP

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt: fundacjagrupypern@pern.pl

PERN dla OSP - pytania i odpowiedzi

Kto to może wziąć udział w naborze wniosków „PERN dla OSP”?

Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej, z siedzibą w gminach do 50 tys. mieszkańców, zgodnie
z zestawieniem GUS-u (stan na dzień 31.12.2022 r.), działające w niedalekiej odległości od obiektów firmy PERN S.A. (do 100 km od obiektu PERN). Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej muszą być wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego.

Jakie obiekty należą do PERN S.A.

Obiekty firmy PERN, to zgodnie z poniższym wykazem wszystkie lokalizacje, w których PERN ma swoje bazy, stacje, siedzibę lub biuro.

Baza Lokalizacja Województwo

Baza Paliw Nr 1 Koluszki, łódzkie
Baza Paliw Nr 17 Barycz, świętokrzyskie
Baza Paliw Nr 2 Nowa Wieś Wielka, kujawsko-pomorskie
Baza Paliw Nr 3 Boronów, śląskie
Baza Paliw Nr 4 Rejowiec, wielkopolskie
Baza Paliw Nr 5 Emilianów, mazowieckie
Baza Paliw Nr 6 Skarżysko Kościelne, świętokrzyskie
Baza Paliw Nr 7 Trzebież zachodnio, pomorskie
Baza Paliw Nr 8 Jastrowie, wielkopolskie
Baza Paliw Nr 9 Wola Rzędzińska, małopolskie
Baza Paliw Nr 10 Kawice, dolnośląskie
Baza Paliw Nr 11 Zamek Bierzgłowski, kujawsko-pomorskie
Baza Paliw Nr 13 Zawadówka, lubelskie
Baza Paliw Nr 14 Strzemieszyce, śląskie
Baza Paliw Nr 15 Narewka, podlaskie
Baza Paliw Nr 19 Grabowno Wielkie, dolnośląskie
Baza Paliw Nr 20 Ugoszcz, pomorskie
Baza Paliw Nr 21 Dębogórze, pomorskie
Baza Paliw Nr 22 Małaszewicze, lubelskie
Baza Adamowo Adamowo, podlaskie
Baza Gdańsk Gdańsk, pomorskie
Baza Miszewko Strzałkowskie Miszewko Strzałkowskie, mazowieckie
Terminal Naftowy Gdańsk, pomorskie
Stacja finalna Płock, mazowieckie
Stacja Pelplin Pelplin, pomorskie
Stacja Łasin Łasin, kujawsko-pomorskie
Stacja Góry Góry, mazowieckie
Stacja Rypin Rypin, kujawsko-pomorskie
Stacja Kleczew Kleczew, wielkopolskie
Stacja Tarnowo Podgórne Tarnowo Podgórne, wielkopolskie
Stacja Łupowo Łupowo, lubuskie
Stacja Zawady Zawady, mazowieckie
Stacja Orzechowo Orzechowo, mazowieckie
Siedziba PERN Płock, mazowieckie
Biuro PERN Warszawa, mazowieckie

Na co może być przeznaczone dofinansowanie?

W szczególności na projekty związane z zakupem następującego Sprzętu/Wyposażenia:
– pompy pożarnicze,
– armatura i osprzęt pożarniczy,
– sprzęt i narzędzia ratownicze i pomocnicze,
– wyposażanie indywidualne i środki ochrony indywidualnej,
– sprzęt oświetleniowy, sygnalizacyjny i łączności,
– sprzęt ratownictwa medycznego, wodnego i przeciwpowodziowego, drogowego i technicznego, chemicznego, ekologicznego i wysokościowego,
- inny sprzęt do ratowania życia lub mienia.
UWAGA Sprzęt/wyposażenie muszą zostać zakupione po podpisaniu umowy. Fundacja Grupy PERN nie finansuje zakupów dokonanych w przeszłości.

Gdzie mogę uzyskać szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków „PERN dla OSP”?

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej www.pern.pl, w zakładce dotyczącej Fundacji Grupy PERN.

Czy wymagany jest wkład własny?

Nie, nie jest wymagany wkład własny.

Czy można łączyć pieniądze z wniosku z innymi dofinansowaniami/ środkami własnymi?

Tak, pieniądze z naboru wniosków mogą być połączone z innymi finansowaniami, umożliwiającymi zakup, np. droższego sprzętu. We wniosku należy określić rodzaj kupowanego sprzętu i wnioskowaną kwotę. Opis szczegółowy wydatkowania należy zawrzeć we wniosku.

Czy będzie można zapoznać się z wynikami oceny wniosku po rozstrzygnięciu naboru i ogłoszeniu wyników?

Fundacja Grupy PERN opublikuje informację o wnioskach, które otrzymają dofinansowanie na stronie internetowej PERN, w zakładce Fundacji Grupy PERN.

Czy zakupiony sprzęt może być używany?

Tak, można kupić używany sprzęt, jeżeli wydatek ten będzie udokumentowany (faktura lub umowa zakupu).

Czy można złożyć kilka wniosków w ramach naboru?

Nie. Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek. Decyzja o ostatecznej wysokości przyznanej Darowizny należy do Komisji.

Kto jest organizatorem?

Organizatorem tematycznego naboru wniosków „PERN dla OSP” jest Fundacja Grupy PERN, z siedzibą w Płocku, ul. Wyszogrodzka 133, 09 – 410 Płock, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000458114, REGON: 146709395, NIP 774-321-61-78.

Do kiedy powinny zostać zrealizowane projekty?

Projekty zgłoszone do tematycznego naboru wniosków „PERN dla OSP” powinny być zrealizowane i rozliczone w terminie do 30.12.2023 r.

Czy w naborze mogą wziąć udział wnioskodawcy, którzy otrzymali już wsparcie od Fundacji Grupy PERN?

O Darowizny mogą ubiegać się podmioty, które otrzymały darowizny w poprzednich latach, pod warunkiem, iż terminowo i prawidłowo rozliczyły się z tych darowizn. W przypadku wątpliwości związanych z rozliczeniem Darowizny, Komisja może odrzucić wniosek na każdym etapie naboru.
Wróć do strony Kariera
© Fundacja Grupy PERN